Actualment esteu veient Dolor del creixement

Dolor del creixement

Benvinguts al nostre blog de Podologia Sabadell. Avui ens endinsarem en el dolor creixement en els nens. Aquest blog està creat per la podòloga pediàtrica de la clínica podologia Sabadell.

Com distingint el dolor de creixement en nens: Quan preocupar-se?

És comú que els nens experimentin dolors a les cames, coneguts com a “dolors de creixement”. Però, com diferenciem entre aquest dolor passatger i aquell que podria requerir atenció addicional?

Senyals dolor del creixement

1. Ubicació típica
    El dolor de creixement tendeix a manifestar-se en els panxells i darrere dels genolls, sent una experiència comuna en el desenvolupament infantil.
  2. Freqüència i Intensitat
    En general, aquests dolors són intermitents i, curiosament, solen fer la seva aparició en la tarda o nit, desapareixent al matí.
  3. Durada temporal
    El dolor de creixement tendeix a ser efímer, desapareixent després d’una bona nit de somni reparador.
  4. Context d’Activitat
  5. Absència de signes físics visibles
    Generalment, no s’observen signes d’inflor, enrogiment o canvis visibles en la zona afectada.

Quan cal considerar una Avaluació Professional

1. Ubicació persistent o inusual
    Si el dolor persisteix en una ubicació específica o sembla estar fora del comú, requerirà una avaluació per un professional.
  2. Impacte en activitats diàries
    Si el dolor interfereix amb les activitats normals o afecta la qualitat de vida del nen, és recomanable buscar atenció mèdica.
  3. Signes d’inflamació
    La presència d’inflor, enrogiment o calor en la zona pot ser un senyal d’alerta i justificar una consulta amb un professional.
  4. Canvis en la marxa
    Si veiem canvis en la manera de caminar o una coixesa persistent Necessitarem que el podòleg infantil ens realitzi un estudi de la trepitjada per a valorar l’origen del dolor i evitar que afecti en el seu desenvolupament.
  5. Antecedents familiars
    Si existeix un historial familiar de condicions musculars o òssies, és prudent estar alerta i buscar assessorament professional davant qualsevol símptoma.

En conclusió, mentre que el dolor de creixement és una part normal del desenvolupament infantil, l’atenció als detalls i l’escolta atenta als senyals del cos són essencials.

Com a centre podològic a Sabadell especialitzat en podologia pediàtrica, som aquí per a oferir avaluacions detallades i orientació experta per a garantir la salut podològica òptima dels petits. No dubtis a contactar amb la podòloga pediàtrica del centre per a qualsevol inquietud o consulta addicional!